یک پله بالاتر مرجع آموزش‌های نوین در حوزه مدیریت کسب‌وکار و ارتقای فردی است.

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

کارآفرینان برتر جهان چه توصیه‌هایی در مورد شراکت کاری دارند؟

مدتی است که کسب‌وکارتان را به تنهایی پیش برده‌اید و اکنون تصمیم گرفته‌اید وارد شراکت با یک فرد دیگر شوید. این یک اتفاق عالی است. شراکت با یک فرد یا کسب‌وکار دیگر، می‌تواند سرعت رشد شما را چندین برابر افزایش دهد.

ولی بهتر است توجه داشته باشید شراکت موضوع پیچیده‌ای است و اگر به درستی مدیریت نشود، حتی می‌تواند حیات کسب‌وکار را نیز با خطر نابودی مواجه کند.

ما در این مقاله توصیه‌های 4 تن از کارآفرینان عضو Young Entrepreneur Council را در مورد شروع یک شراکت کاری بیان کرده‌ایم. اگر قصد وارد شدن به شراکت کاری را دارید، از این 5 گام غافل نشوید:

1) مطمئن باشید در آینده مشکل پیش خواهد آمد و پیش از شروع شراکت در مورد موانع آینده با یکدیگر گفتگو کنید

Brittany Hodak از Superfan Company

معمول است که طرفین شراکت در ابتدای امر هیجان‌زده می‌شوند و شور و اشتیاق بالایی برای همکاری نشان می‌دهند؛ ولی این شور و اشتیاق نباید درب را به روی قضاوت صحیح ببندد.

شما هیچ‌گاه بعد از چند ملاقات کوتاه و بدون صحبت کردن در مورد مواردی همچون داشتن فرزند، باورهای مذهبی و برنامه‌های آینده، با کسی پیمان زناشویی نمی‌بندید. شراکت کاری نیز از بسیاری جهات به ازدواج شباهت دارد؛ بنابراین جایز نیست بدون گفتگو در مورد ارزش‌ها، اهداف و سیستم‌های تاثیرگذار در موفقیت مشترک، نسبت به عقد پیمان شراکت اقدام نمایید.

اگر بعد از گفتگو با شریک احتمالی دریافتید در مورد موانعی که احتمال وقوع آن‌ها در آینده بالاست، با یکدیگر تفاهم ندارید، بهتر است در مناسب بودن وی شک کنید و از امضای قرارداد شراکت خودداری ورزید.

2) حضور آنلاین طرف مقابل را مورد بررسی قرار دهید

Arjun Arora از ReTargeter

با مشاهده نحوه حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید نکات زیادی را در مورد آن‌ها کشف کنید… برای نمونه، لینکدین برای بررسی نحوه فعالیت کاری هر یک از شرکای احتمالی و بازخوردهای ارائه شده برای هر کدام، بستر مناسبی است. توئیتر به شما امکان می‌دهد نحوه جهان‌بینی شرکا را مورد مطالعه قرار دهید و بر محتوایی که برای آن‌ها ارزشمند است، آگاهی پیدا کنید. از طریق اینستاگرام نیز می‌توانید دیدگاه خوبی در مورد ارزش‌های شخصی هر یک از آن‌ها به دست آورید.

ترکیب این بررسی‌ها با جلسات رو در رو و صرف چند وعده غذایی در کنار یکدیگر، به شما یک دید کلی خواهد داد در مورد کسانی که قصد وارد شدن به شراکت کاری با آن‌ها را دارید.

3) از همکاران قبلی تحقیق کنید

Travis Steffen از Cyber Superpower

این که رزومه فرد را مورد بررسی قرار دهید، خیلی عالی است؛ ولی در نظر داشته باشید که برخی افراد، در نوشتن رزومه اغراق‌آمیز رفتار می‌کنند و بعضی دیگر، تمامی حقیقت را بیان نمی‌کنند. یک راهکار پیشنهادی برای بررسی توانمندی‌های شرکای احتمالی، مراجعه به نمونه‌کارهای قبلی و صحبت کردن با افرادی است که پیش‌تر با آن‌ها همکار بوده‌اند. با همکاران قبلی هر یک از شرکا صحبت کنید، در مورد کیفیت تجربه و نوع احساسی که با وی داشته‌اند سوال بپرسید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را مورد سنجش قرار دهید.

4) اهداف شخصی شرکای احتمالی را بررسی نمایید

Sujan Patel از .Bridge U.S

کسانی که با یکدیگر وارد شراکت کاری می‌شوند، باید از نظر دیدگاه و نگرش با یکدیگر هم‌راستا باشند. این هم‌راستا بودن، نه تنها در اهداف تجاری، بلکه در اهداف شخصی شرکا نیز باید نمود داشته باشد.

پیش از شروع شراکت، برای این سوال پاسخ مناسبی پیدا کنید: آیا شریک احتمالی می‌تواند از پس روزهای سخت، ساعات کاری طولانی و درآمد اندک بربیاید یا خیر؟ طبیعی است که شرکت شما در برهه‌ای از زمان در دام گرفتاری یا چالش بیفتد، شما باید بدانید شریکتان در این مواقع با شما همپا خواهد بود یا به اصطلاح جا نخواهد زد و تنهایتان خواهد گذاشت؟

برای مطالعه توصیه‌های 5 تن دیگر از کارآفرینان عضو Young Entrepreneur Council، مقاله آموزشی شراکت کاری را از وبسایت یک پله بالاتر مشاهده کنید و یا به درس غیرحضوری اصول شراکت سر بزنید wink

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یک پله بالاتر یک پله بالاتر

فکر می‌کنید اگر سر و زبان نداشته باشید نمی‌توانید محصولتان را بفروشید؟

فروشندگی
 

بعضی از مردم، به ذاته و به صورت مادرزادی خوش‌رو، خونگرم و سر و زبان‌دار به دنیا می‌آیند. برای این قبیل از افراد، فروشندگی درست مثل آب خوردن است. ولی فروشندگی یک تخصص است و حتی کسانی که فروشنده به دنیا نیامده باشند هم می‌توانند مهارت‌های لازم برای موفقیت در این تخصص را بیاموزند.

دور و برمان تعداد زیادی کارآفرین وجود دارد که مدیر یا صاحب کسب و کار و استارت‌آپ هستند و محصولی تولید می‌کنند که از نظر کیفیت عالی است؛ ولی متاسفانه تعداد زیادی از این افراد در جذب مشتری و فروش محصولاتشان ناموفق عمل می‌کنند.

همچنین کسانی وجود دارند که به شغل کارشناس فروش مشغول هستند، ولی از عملکردشان رضایت ندارند و دوست دارند سطح خودشان را ارتقا بدهند.

ما در این مقاله، این دو دسته از افراد را مخاطب قرار داده‌ایم، با این حال، کسانی که به تازگی وارد حوزه فروش شده‌اند هم می‌توانند از رهنمودهای این مقاله بهره‌مند شوند.

4 تکنیک برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه‌ای

1) شفاف برخورد کنید

همیشه مطمئن شوید که پیام‌تان را در کوتاه‌ترین شکل ممکن به مخاطب انتقال داده‌اید و او به شکل کامل پیام را دریافت کرده است.

2) گمان نکنید که طرف مقابل منظور شما را درک کرده است

با پرسیدن سوال، بررسی کنید که آیا مشتری احتمالی صحبت‌های شما را به درستی دریافت کرده یا خیر. تعداد سوال‌ها نباید زیاد باشد، مثلا: از کدام ویژگی محصول ما بیشتر از همه خوشتان آمده؟ یا از نظر شما، محصول یا سرویس ما چه مزایایی برای شرکت شما به ارمغان خواهد آورد؟

3) اجازه ندهید مشتری گرم سرد شود

به خاطر داشته باشید: حتی اگر در ارائه حضوری یا تماس تلفنی اول، نتیجه‌ای عالی را رقم زدید، باز هم کافی نیست، بلکه لازم است در تمامی مراحل ارتباطی عالی با افراد برقرار کنید و محصولات خود را برایشان پرزنت کنید.

فرض کنید در مرحله ابتدایی ارتباط با مشتری، بسیار قدرتمند ظاهر شده‌اید، ولی در ادامه نتوانسته‌اید از این شروع قدرتمند بهره برده و پایه‌های ارتباط خود را با وی مستحکم سازید. در این صورت، به خانه اول باز خواهید گشت و برای فروش دوباره محصول یا سرویس به آن مشتری، تلاش مضاعفی را متحمل خواهید شد. بنابراین بهتر است به صورت متناوب با مشتری جلسه یا تماس تلفنی برقرار کنید و همواره در تدارک مراحل بعدی ارتباط باشید.

4) تکنیک‌های فروشندگی تان را در مقابل آشنایان تمرین کنید

از خانواده، دوستان یا کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید، چند نفر را انتخاب کنید و به عنوان تمرین فروشندگی، محصول یا خدمات جدید شرکت خود را به آن‌‌ها معرفی نمایید. سپس از آن‌ها فیدبک بگیرید و بپرسید: آیا توضیحات من را به شکل کامل متوجه شدید؟ آیا از گوش دادن به سخنان من لذت بردید؟ آیا علاقه‌مند شدید که به توضیحات بعدی من نیز گوش فرا دهید؟

اگر دوست دارید با تکنیک‌های دیگر افزایش فروش آشنا شوید، دعوت می‌کنیم سری به بخش مقالات وب سایت یک پله بالاتر بزنید و به طور ویژه، مقاله آموزشی فروشندگی را مطالعه کنید wink

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یک پله بالاتر یک پله بالاتر

کوچ و کوچینگ با آن‌چه تصور می‌کنید، تفاوت دارد

 

کوچینگ

به احتمال زیاد واژه کوچینگ و کوچ به گوشتان خورده است. اولین چیزی که بعد از شنیدن این واژه‌ها در ذهن بسیاری از افراد تداعی می‌شود، مربی‌گری تیم‌های ورزشی است؛ ولی موضوعی که ما می‌خواهیم به آن بپردازیم، ارتباط چندانی به ورزش و فوتبال ندارد.

پس کوچینگ چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یک پله بالاتر یک پله بالاتر